В данной статье раскрываются особенности развития интеллектуально одаренных обучающихся, с целью получения в дальнейшем инженерно-технического образования.
-natural and math sciences, gifted students, rating olimpiads, scientific projects competitions, предметы естественно-математического цикла, интеллектуально одаренные обучающиеся, рейтинговые олимпиады, конкурсы научных проектов
1. Shost, Yu.V. Psychological conditions of developing creative potential of intellectually gifted adolescents: thesis..Cand. Sc. (Psychology) 19.00.07 / Shost Yuliya Vyacheslavovna - Nizhny Novgorod, 2008. - p. 231
2. Babiyeva, N.A. Mental approach to developing intellectual giftedness under the conditions of additional general education: thesis Cand Sc. (Education): 13.00.01 / Babiyeva Natalya Anatolyevna - Pyatigorsk, 2010.p. 185
3. Satova, А.К. Theoretical and methodological basis of developing gifted personalities of senior pupils and students: abstract of a thesis Doctor of Psychology: 19.00.07 / Satova Akmaral Kulmagambetovna - Almaty, 2008. - p. 52
4. Bevz, I.A. Didactic conditions of developing academic giftedness of junior schoolchildren: abstract of a thesis Cand Sc. (Education): 13.00.01 / Bevz Irina Aleksandrovna - Karaganda, 2008. - p. 29
5. About Government Support and Development of Schools for Gifted Children The Decree of Kazakhstan Republic President №3002 of May 24,1996.(http://www.edu.gov.kz/index.php?id=gos_podderzhka_detei&L=1).
6. The Concept of Government youth policy of Kazakhstan Republic- 1999.(http://www.kazembassy.by/econom/program_youth.html).
7. About approving the Functioning Rules of Special Institutions for Gifted Children Government Decree of 25.01.2008. N 69. (http://kazakhstan.newscity.info/docs/sistemsw/dok_iegdxi.htm).
8. Гуревич П.А., Азиева Н.Э., Хасанова Г.Б. Опыт работы КГТУ с одаренной молодежью // Вестник Казанского технологического университета. - 2008. - №3. - С.127-132.
9. Попов А.И. Интенсификация образовательного процесса в вузе посредством олимпиадного движения // Вестник Казанского технологического университета. - 2010. - №12. - С.272-279.